Sunday 27 March 2011

...Pengakhiran Satu Permulaan....

Zaman perskolahanlah zaman yg sangat2 aku sayang n rindu. Namun segalanya harus dan adakalanya wajib kita tinggalkan bagi meniti satu permulaan yang baharu dengan berbekalkan pgalaman dan nasihat guru serta sahabat2 kita di sekolah dulu. SM Sains Tuanku Jaafar.......tetap berada dalam ingatan aku walaupun ada sahabat-sahabatku yang langsung tak nak pulang semula ke sekolah bila dah abis SPM . Tapi bagi aku aku tak kesah pon kerana...walau apa pun yang dorang katakan..sekolah nie lah tempat aku mengenal dan menjadikan diri aku seperti ini...dan alhamdulillah kerna dengan izin Allah...aku dtemukan dengan guru yang baik n ade yang ‘caring’ sangat2 kat student...tapi ade jugak cikgu2 yang tak memahami studentnyer mngkin takde pengalaman atau tension ngan kerje yang dtang menggunung.....

Sekolah ku tempat aku mengenal tuhan Ku yang Esa..dan tempat ku mengenal kejahatan yang menggoda..tapi kedua2 nya harus difikir masak2 ..yang mane akan jadi pilihan hati kelak....
Dalam blog aku nie..memang aku nak citerkan segalanyer tentang pengalamn aku kerna nilah satu2 nyer care meluahkan perasaan naman ianya ada batasannya.....akan ku kembali kesekolah dengan harapan dapat ku temu semua guru yang mendidik ku hngga jadi manusia....kerna aku berpegang pada satu kata pujangga...biarkan mati adat..tetapi jangan mati hormat . SM Sains Tuanku Jaafar menjadi tempat dimana Allah SBT menurunkan rahmat dan berkat nya untuk aku menuntut ilmu akhirat dan dunia...............biarkan masa berlalu dengan arusnya dan aku akan menyusur di celah waktu bagi membaiki kekhilafan diri...

No comments:

Post a Comment